2015. október 2.
Végre kipróbálhattuk az első csoportos konduktív foglalkozást is, amely mindenképpen hasznos az SM-betegek számára, hiszen amellett, hogy fejleszt, segít egy teljesen új dimenzióba helyezni az ember állapotát azzal, hogy egy merőben más szemléletre nevel.
De miről is szól ez a most induló új foglalkozásunk? Mi is az a konduktív pedagógia, konduktív nevelés?
A konduktív pedagógiát a nemzetközileg is elismert Pető-módszerként ismerhetjük. Dr. Pető András gyógymódjának alapgondolata az volt, hogy idegrendszerünk a károsodások ellenére is rendelkezik tartalékokkal és ennek köszönhetően lehetőség van új kapcsolatrendszerek kiépítésére. Ezek az új kapcsolódások megfelelő tanulási-tanítási folyamat segítségével mozgósíthatók. A konduktív pedagógia tanulni tanít, rávezet (kondukció = rávezetés) arra, hogyan szervezzük újra a mozdulatainkat, egyéb képességeinket. Vagyis nem a fogyatékosságot változtatja meg, hanem a változtatásra képes beteget segíti abban, hogy alkalmazkodni tudjon a megváltozott helyzetéhez. Fejleszti a finommozgásokat, nagymozgásokat, a kommunikációt, a kognitív funkciókat, a pszichés és szociális képességeket. A ritmikus intendálás is fontos része, amellyel a mozgást, a mozdulat kivitelezését segíti.